Sa spunem ca inchiriati un VW Touareg SUV, din Bucuresti, Aeroport etc, pentru care lasati o garantie de 800 euro. Sunt sigur ca va intereseaza ce documente trebuie sa prezentati in caz de accident, furt sau daune, pentru a nu vi se opri garantia.
Dupa cum stiti, drumurile din Romania, sunt foarte prost marcate, semnalizate, iluminate etc, ceea ce face sa creasca riscul de accident/daune.
Chiar daca Dvs sunteti un sofer experimentat, exista posibilitatea ca altcineva sa produca un eveniment rutier in care sa va implice. De aceea, este bine sa stiti cum trebuie sa procedati intr-o astfel de situatie, mai ales cand masina este inchiriata, si ce documente trebuie sa strangeti pentru a nu pierde garantie.
In functie de gravitatea accidentului rutier, se poate recurge la realizarea constatarii amiabile sau solicitarea la fata locului a organelor competente(Politia).
Fara prezentarea documentelor eliberate de Politie sau pentru incalcarea legilor romanesti sau a Codului Rutier, sunteti pe deplin responsabil pentru toate daunele, costurile si/sau pierderile (incluzand, dar nu limitandu-se la pierderea venitului din cauza imobilizarii autovehiculului), oricare ar fi natura incalcarii legii.
DOCUMENTE CE TREBUIE OBTINUTE IN CAZ DE ACCIDENT, FURT SAU DAUNA:
1) PROCES VERBAL: cu semnatura ofiterului de Politie care elibereaza documentul si stampila sectiei de Politie, specificatia ca soferul se afla/nu se afla sub influenta alcoolului.
2) AUTORIZATIA DE REPARATIE: cu semnatura ofiterului de Politie, care elibereaza documentul, stampila sectiei de politie si ANEXA 2 (pentru compania de asigurari ), in caz de dauna in parcare.
3) ASIGURAREA RCA: copie asigurare RCA pentru celalalt autovehicul implicat in accident
4) CERTIFICAT DE INMATRICULARE(talon): copie certificat de inmatriculare(talon) pentru celalalt autovehicul implicat in accident.